IGÅR SÅ ......

..... blev det också lite jobb i Salongen. I lördags skulle jag börja
med en lyx Pedikyr så Paraffinbadet fick sättas på dan innan.
Skönt att jag ej glömde det. Men när väl kunden kliver in genom
dörren så är de två. Hmmm nu blev jag lite fundersam. Skulle ni
båda göra pedikyr ? Ja . säger damen som klev in först. Shit tänkte
jag för mig själv.

Oi oi oi. När hon ringde så hade jag precis varit med om min olycka
så jag hade missat att anteckna det i boknings kalendern.

Som tur var kunde mina andra kunder komma lite senare. Men nån
gång ska ju det vara den första. Men pinsamt var det.

Idag var det premiär för glögg. . . Det var riktigt gott och så lite
choklad tomtar samt pepparkakor.



" Nu är det jul här i vårt hus "

Såhär ser naglarna ut efter 4 veckor. De har växt en bit men
kolla inte ett enda släpp. Det kallar jag kvalite.



Och vips när det är klart .... Ett par likadana naglar
som jag har. Det är många som tycker om den dekoren. :-)

Det blev även lite röda naglar. Rött slår aldrig fel.

Nu är det städ och tvätt som väntar och momsdeklarationen.
Den ska ju alltid vara inne i tid. Jag har valt att momsdeklarera
 en gång i månaden för då har man koll på sitt företag och
ordning det är väldigt viktigt för mig. Då slipper man oroa sig
och ta tag i en enda stor röra. Det är lätt att det kan spåra ut ordentligt.....


Hasta la vista .... K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0