SNART ÄR DET SEMESTER . . . .

....... men ännu så är inte semester resan bokad. Vanligtvis så
brukar vi åka bort över jul samt nyår men i år så fick äntligen jag
jobba över jul och nyår då det är som mest och sen far vi direkt
efter nyår. Ska man ut och resa lite längre bort så är det bäst att
boka flygbiljetten redan i Mars månad då de flesta biljetterna släpps.
Men jag vet ej vad som hände tiden bara flög iväg.

Och fortfarande har vi inte bokat nån resa. Jag börjar få lite smått panik.
Förra året var vi på Filippinerna närmare på ön Boracay. Vilket är eller har
ett av världens finaste strand. Första gången jag var där var 2005. Det fanns
tursiter men absolut inga Svenskar. Man kunde ej höra svenskan i alla fall.
Men sist då kryllade det av folk. Så det var nog sista gången Boracay.

Vi brukar alltid resa runt lite och sen möta upp alla vänner och vara
tillsammans i en vecka till tio dar som avslutning på semestern men
i år verkar det ej bli så. En del väntar barn och en del ja har andra planer.
Men jag kan varmt rekommendera Boracay det är värt ett besök. :-)



Förra året så skulle vora vänner gifta sig där och bara de närmaste var
bjudna. Det var så vackert. Allt var perfekt. Strand bröllop och i goda
vänners lag. Självklart var det en tjejdag med spa och god mat samt
massa goda drinkar och vin vid poolen.



Jag fick även agera som fotograf och fota ite bröllopsbilder. Tyckte den bilden
vart så bra. Och det var ej det enda jag fick också fixa hennes naglar.



Våra nyår är också rätt speciella . . .ha ha ha Här beställde vi en hel gris
för 300 :- kr. Gott var det .....

Och när bröllopet var och det nya året inledd så åkte vi vidare till Indonesien
och Gudarnas ö Bali. Jag bokade hotell via nätet och brukar vara väldigt noga
med att det är bra boende för man ska ju ha en perfekt semester. Jag blev
riktigt , riktigt imponerad av detta ställa för jag hade aldrig föreställt mig att
det skulle vara FÖR bra.



Det här kallar jag lyx. Egen villa med pool fr sådär 400 kr natten per person.
Vi saknar det huset faktiskt och funderar på om vi ska åka tilbaka dit igen.



Här kan man verkligen koppla av. Tror Bali är det vackraste platsen jag varit
på av alla mina resor. Det finns så mycket att se där. Så mycket att shoppa.
Ja det är många västerländska designers som bor där och skapar fantastiska
kläder. Och det bästa av allt att det finns i alla storlekar. Och skulle det ej passa
dig så kan de sy upp likadan på beställning. Där kan man få allt.



Djur och naturen är mycket viktigt för Balineserna. Det är viktigt att bevara det
och en guide berättade att man planterar väldigt mycket för att Bali ska vara
grönt. Och jag kan säga att vi såg en hel del djur överallt. Vi hade tom en
musfälla utanför vårt hus Tror den stackarn åkte fast 3 gånger. Vi släppte ut
den varje gång. Ha ha ha .... Men det var inte vilken mus som helst den
hade en låååång nos och luktade väldigt illa.



Stannade till vid en vägkant där det kryllade av apor och gav dem lite vatten.
Denna herre kom på rätt snabbt hur man dricker ur flaskan.



Så nu är min fråga. Vart ska man åka ? Har du nåt bra tips till mig ?
Bara det ej är kanarieöarna eller mallorca .... inga charter tack.
Men tipsa gärna om din favorit plats i världen ?

Nyfiken.... hmmm vad ska det bli ?

Kommentarer
Postat av: Katja

Älskar oxå att resa!! Vi har ju varit i Dubai ett par ggr. Häftigt, men kanske inga direkta naturupplevelser. Gillade även Gambia, där jag firade nyår för ett antal år sedan. Vilka fina bilder du lagt in. Blir så resesugen!!!!! Kramizz

2008-12-06 @ 19:32:44
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Liza

Skoj å läsa lite här å se fina bilder :)

Blir sugen att resa till nått varmt land.

Imorrn reser jag iaf bort från Sverige ett tag det ska bli skoj! Må så gott å hälsa voffarna!

2008-12-06 @ 22:49:35
URL: http://stolts.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0