SÖNDAGSSKÖN



Jepps precis så kände jag mig. Idag kom mig gubbe hem efter att ha varit
borta på jobb i tio dar i sträck. Jag var glad och hundarna ännu gladare.
Åkte och handlade & hundarna förstod inte alls varför vi lämnade dem
ensamma i bilen. Far å son spanar.



Det var ett tag sen jag lagade min berömda Bouillabaisse så det blev
kvällens mission efter att ha sovit i soffan i 2 timmar av utmattning av att
ej ha gjort nåt alls idag. Vaknade av att jag hörde gubben riva morötter och
undrade vad han gjorde. Då hade han skurit lök. Strimlat gul paprika fast jag
skulle ha röd paprika. Skivat champinjoner jag inte alls skulle ha och
rivit morötter fast de skulle vara skurna. Tanken var fin men varför frågar ej
karln vad som ska göras ?




Min härliga fisk & skaldjurssoppa. Hällde i lite grädde också denna
gång för att få den lite mustigare. Tycker om att experimentera. Är ju
trots alls utbildad kock i grund och botten.




Efterräätt blev det också. Vit chokladmousse med hallon. Slurp . . :-)





Fick mig ett gott skratt när min man ropade på mig. Kolla Keit ska du få se
nåt kul. Vad kan vara så kul på en toalett ?

Där satt Rocco i hans brallor. Så gör han jämnt tydligen lägger sig i brallan.

Ha ha ha ....


Kommentarer
Postat av: Katja

Märks att du e kock! Skulle vilja dyka med huvudet före ner i grytan :)

2008-12-07 @ 21:33:17
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: keit

Det kanske ej är så smart. Du kan ju bränna dig ....:-)

2008-12-07 @ 21:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0