Mina kunder har det inte lätt . .

Hej Keit!

Hoppas att allt är braiskt med dig :)

Jag tänkte vara smart som K och planera mina nästa tassar med dig i förväg. Så att man har allt material och färg man behöver när det är dags ^^

Egentligen så hade jag tänkt att ha någon rödviolett magentaglittrande färg på tipparna som skulle matcha hårfärgen i min nacke och dekorera med de underbara Camé motiven jag såg när jag sorterade din Nailstickers behållare samt ha en liten pärlpiercing på vänster lillfinger nagel igen.

Och jag var helt inställd på att ha den här Caméromantiska looken... Ända tills jag såg ditt Frukt Cane inlägg i bloggen =P
Det är ju du som har fått upp inspiratonen till att ha grönt och det kliar ju i en att ha grönt med en massa olika glitter, paljetter och dekor som du brukar ha på dina spetsiga naglar, som jag brukar beskriva som "Thai Tassar" och det var det som hade kunnat få mig att väja ifrån det röda temat.

Men när jag såg fruktsalladen så blev jag såklart väldigt sugen på sommarsmak =P

Dock hade jag inte en clue om HUR jag skulle vilja ha det!

Kiwi var läckert men hur skulle man göra för att det skulle passa mig? Det gick inte alls bra att försöka några ideer eftersom att jag inte visste hur stora de egentligen var och hur man skulle kunna få till ett tema som jag skulle känna mig nöjd med. Jag är en sån person som inte gillar tulpanbuketter eftersom att det inte finns någon matchning alls och ser ut som en färgspya ;P

Jag älskar färg och innovativa motiv men det måste ändå matcha, annars får jag krupp i hjärnan.

När jag såg tassarna med fruktsallad så tyckte jag att det var hemskt snyggt men det kändes ändå inte som att det skulle passa mig. Det var helt enkelt för mycket olika saker för att vara M.

Så jag började exludera frukterna och försöka tänka på om jag bara hade en sort och vad som skulle vara smaskigt. Och till slut så sa det klick när jag fick den perfekta bilden i huvudet :D Capirinha!

Capirinha är en drink gjord på lime och krossad is och vad vore väl läckrare än isigt vitglittrande gel på tipparna med hela och halva limestickers med några vita Swarovski stenar som iskristaller på tassarna :D

Där satt den PeGe, nu är det dags för sommardrinkar tänkte M^^

Dock insåg jag att det skulle vara absolut snyggast på kvadratiska naglar eftersom att det är lättare att placera stickers närmare tippen och jag gillar inte den formen. Den ovala, rundade är MIN form och jag dras mer och mer åt spetsiga stilettos och det sista jag vill ha är ett par spadformade anknäbbar som skulle förstöra mina slanka tassar.

Jag har funderat en massa på det här och tänkt på hur jag vill ha det. Jag vill ha Capirinha och jag känner att jag litar så pass mycket på dina skills att du faktiskt kan forma ett par fyrkantiga naglar som ändå är eleganta nog för att passa mig.

Och mina naglar växer ju så fort så det borde väl inte vara så svårt att fila till min vanliga, ovala form efter en eller två månader, right? :)

Kom med dina synpukter på dette när du har tid :D


Krambollar från M

Kommentarer
Postat av: Morrboll

Rawr ;D



Jag vet att det är en färglös och trist värld utanför vackra Tassar salongen med männskor som fnyser föraktfullt åt att man vårdar en kroppsdel med omsorg en gång i månaden.



Folk är ganska ytliga och godkänner bara saker som passar gubben Jante i smaken. Om man skulle akut behöva låna pengar för att lönekontoret har försenat ens utbetalning med ett par dagar så är det ganska få som skulle hjälpa en och ännu färre utan inskjuta en spydig kommentar. Pröva att byta ut ordet "Manikyr" till "Medicin" och vips sitter kosingen i handen. Ännu fortare går det om man säger "ska bara handla några bira på systemet, så trött efter jobbet och jag behöver verkligen slappna av framför teven och unna mig något"



Vi får unna oss alkohol men inte fina händer. För det är fel och "onödig lyx". Ja, jag tillhör den sorten som anser att dagens i - lands problem är när det bara finns små chips kvar i påsen ;D



Och i den ombytliga vardagen så väljer jag att lägga ner en liten summa av mina hårt förtjänta pengar på något som jag (uppenbarligen) tycker är roligt. Dessutom är det ganska "billigt" eftersom att jag inte behöver förlora min dyrbara tid på att försöka fila jämt, laga avslagna naglar, misslyckas med att måla på vänster hand utan att kladda ner nagelbanden och dras med vedervärdigt flagnande lack med lika mycket fräschör som en rännsten.



Dessutom får jag en stunds trevligt prat och hundgosande, inspiration och soliga blogg inlägg varje dag att piggas upp till :)



Och bland det roligaste är att planera nästa motiv! Och när man sitter med huvudet fullt av ideer grämer man sig över att det bara är en gång i månaden ;D



Så alla glada - Gör som jag och ha roligt med dina vackra tassar! Dessutom är det bra att vara välstrukturerad och designa sina nagelmotiv i förväg - då slipper man krupp i hjärnan ;)

2009-04-21 @ 04:34:59
Postat av: Morrboll

För övrigt får jag nog göra en kalender med alla mina teman. Thai Tassar till sommaren, Vassa Stilettos till Haloween, Förförande rött till hösten och rosa körsbärsblommor till våren ^^



Jag behöver fler tassar! Hjälp! s

2009-04-21 @ 04:36:59
Postat av: Katja

Hmmmm..... Kryptiskt mail! Där har du något att bita i gumman. Hahahaaa... :)

2009-04-21 @ 07:50:36
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Anonym

dom naglarna vill vi se sen :)

2009-04-21 @ 08:52:33
URL: http://princessjess.blogg.se/
Postat av: Kia

Skön utmaning... haha.

2009-04-21 @ 08:54:25
URL: http://kiasopran.blogg.se/
Postat av: sabz

hahahaah

2009-04-21 @ 14:11:20
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz
Postat av: Ann-Louise

Hmmm, låter intressangt....??? ;o)

2009-04-21 @ 18:07:16
URL: http://annesommar.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Härlig utmaning Keit :) Som sagt dom naglarna måste du verkligen lägga ut här på bild sen.



Kramiz

2009-04-22 @ 09:15:13
URL: http://yvonnesnageltrixfix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0