Morr tycker till

Eftersom Morr min kund tyckte det var så kul att jag publicerade
hennes tankar efter sitt nästa besök så fick hon tycka till igen.

Here it Comes :-)

Jag vet att det är en färglös och trist värld utanför vackra Tassar salongen med männskor som fnyser föraktfullt åt att man vårdar en kroppsdel med omsorg en gång i månaden.

Folk är ganska ytliga och godkänner bara saker som passar gubben Jante i smaken. Om man skulle akut behöva låna pengar för att lönekontoret har försenat ens utbetalning med ett par dagar så är det ganska få som skulle hjälpa en och ännu färre utan inskjuta en spydig kommentar. Pröva att byta ut ordet "Manikyr" till "Medicin" och vips sitter kosingen i handen. Ännu fortare går det om man säger "ska bara handla några bira på systemet, så trött efter jobbet och jag behöver verkligen slappna av framför teven och unna mig något"

Vi får unna oss alkohol men inte fina händer. För det är fel och "onödig lyx". Ja, jag tillhör den sorten som anser att dagens i - lands problem är när det bara finns små chips kvar i påsen ;D

Och i den ombytliga vardagen så väljer jag att lägga ner en liten summa av mina hårt förtjänta pengar på något som jag (uppenbarligen) tycker är roligt. Dessutom är det ganska "billigt" eftersom att jag inte behöver förlora min dyrbara tid på att försöka fila jämt, laga avslagna naglar, misslyckas med att måla på vänster hand utan att kladda ner nagelbanden och dras med vedervärdigt flagnande lack med lika mycket fräschör som en rännsten.

Dessutom får jag en stunds trevligt prat och hundgosande, inspiration och soliga blogg inlägg varje dag att piggas upp till :)

Och bland det roligaste är att planera nästa motiv! Och när man sitter med huvudet fullt av ideer grämer man sig över att det bara är en gång i månaden ;D

Så alla glada - Gör som jag och ha roligt med dina vackra tassar! Dessutom är det bra att vara välstrukturerad och designa sina nagelmotiv i förväg - då slipper man krupp i hjärnan ;)

Morr

Kommentarer
Postat av: Lucia

man väljer ju själv vad man vill lägga sina pengar på :) min mor är emot de där med manikyr men de bryr jag mig inte om. en dag ska jag också :)

2009-04-23 @ 08:07:57
URL: http://luciaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Morrboll

Wiee :D



Vad roligt att mina tankar är värda så mycket att de får gästa Nailzbloggen igen <3



Det är så här man blir mottagen i omgivningen för det mesta. Många blir förstås glada över att se ens fina tassar och vill prata om dem. Men det är ändå ganska många som fnyser åt en och kommer med små fula kommentarer om att man är en bimbo / ointelligent / slösare osv.



Avundsjuka och gnidighet är vad det är!

Det är dags att förändra världen, visa tassarna ;D

2009-04-23 @ 20:36:50
Postat av: Katta

Håller fullständigt med föregående talare..

2009-04-23 @ 23:55:54
URL: http://www.metrobloggen.se/gaysha

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0