Det var lite . . . .



Min gübe  och jag . . . .

..... semester i dagarna och vi åkte till Tallinn / Estland där jag är född. Ville visa
mina vänner hur underbart Estland är och jag kan lova att det blev inte besvikna.
En ville nästan flytta dit på en gång och jag kan berätta att så hände också för
tio år sen då jag åkte med några vänner. Han kom hem packade och sålde allt han
ägde och har bott där sen dess. Det var länge sen jag tog båten över för jag brukar
annars alltid flyga eftersom det tar bara 45 minuter och båten ca 15 det är en stor skillnad.
Skillnaden är också att tar man bilen så kan man shoppa järnet. Vilket vi inte kunde denna
gång då vi hade vänner i baksätet. På ditvägen åkte vi med Baltic Queen. Den var sååå
fin. Passade på att sitta ute på däck och njuta av skärgården. Och på hemvägen med
Victoria. Även den var fin. Jag blev riktigt nöjd med deras båtar och hur smidigt det
gick att resa med bil. Det kommer jag absolut att göra om.



Det är som att åka till Spanien när Estland har fint väder. Många känner ej till
de fina stränderna i landet. Tom huvudstaden har en strand på 3,5 - 4km.
Och hittar man de riktiga pärlorna dit turisterna inte hittar då kan man ha
turen att vara helt själv på stranden en solig dag. I bakgrunden kan man se
staden. Här har man tillbringat många fina barndomsdagar.



Lite Latte är aldrig fel.



Tog även en cruise ut på landet. Min tjej kompis och hennes man köpte
en tomt ute i nowhere och byggde sig ett hus. Bastun är klar med ett rum.
Men självaste huset kommer ta minst ett år då Aivar bygger allt själv.
Behöver ni en bygg kille nån gång så har ni den bästa här.



Mina härliga vänner som följde med. David,Fredrik och Kattis. Det blev sena
nätter med mycket skratt. Det måste vi göra om nästa sommar.


Kolla han har till och med byggt en gammaldags brunn. Så häftigt.

Som att komma till en bondgård förr i tiden.




Och en härlig brasa sent in på natten när dimman lagt sig på åkrarna
runtomkring samt fullmånen lyste till och från mellan molnen.



Fredrik var tvungen att testa hund kojan.



Så kan en estnisk frukost se ut om jag får välja. he he he. Estnisk potatis sallad
rödbets sallad, en macka med både röd samt svart kaviar, macka med skink
ost smör, kopp kaffe och tomat juice. Äter maan ej detta varje dag så vill man
passa på när man är där. Fnizzz . . . Estland har så ggod mat och vi ska inte
tala om deras sallader. Inte alls som i Sverige tar man en sked så mår man
illa av äckliga majonäsen. Dessa kan man äta hur mycket som helst av och
man får aldrig nog. Detta fick mina vänner erfara.



Dags att ta farväl. Jag med de käresta jag har. Min mormor och morfar.
Saknar dem redan. Måste planera in en ny resa snart.



Kolla vad vi såg på väg till färjan. En sprit taxi. Ha ha ha bara att beställa och
de kör hem. Sånt skulle aldrig hända i Sverige. Det som jag gillar med Estland
är att alla kan förverkliga sina ideer. Och man kan hitta så mycket kul som folk
kommit på.

Det var allt för denna gång . . . men det kommer mera. . .

Just det höll på att glömma att vi var ju på Madonna. Tyvärr inga bilder för
man fick inte ha med sig kameran in. Snyft. Konserten var ganska ok men
inte som vi tänkt oss. Hon körde många nya låtar och de gamla hon spelade
var omgjorda till mer hip hopp stil. Inte min smak. Men det var go i den damen.

Kommentarer
Postat av: katja

Vilket fint kort på er båda!!!!

Vad fin han blev i kort hår... L

Kram

2009-08-09 @ 11:23:07
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: JENNY

Jag ska göra naglarna i stockholm :)

2009-08-09 @ 12:41:35
URL: http://kidabouche.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Shit det ser ju ut som om ni har haft det asa nice juh!!.. Hur sjukt ballt som helst ju ^^.. samt shopping är aldrig fel xD skulle själv behöva shoppa sönder.. känner mej så svag.. pank liksom xP..



Allt bra annars?

2009-08-09 @ 13:25:56
URL: http://sheargenius.blogg.se/
Postat av: Karin

Du och dina frukostar...ha ha ..

2009-08-09 @ 16:19:44
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: JENNY

Tack! Jag kollade runt på din sida och såg priserna. Jag har fått ett erbjudande där jag och en till kan förlänga naglarna för samma pris så jag vet inte riktigt .. :/

2009-08-09 @ 17:05:19
URL: http://kidabouche.blogg.se/
Postat av: JENNY

sv; ja det ska jag kolla upp! Tack för tipsen!



Kan du rösta på mig i veckans blogg-tävlingen, jag är nummer tre;



http://dellas.blogg.se/2009/august/vill-du-synas-lite-mer-del-1.html#comment

2009-08-09 @ 23:01:44
URL: http://kidabouche.blogg.se/
Postat av: katja

Men vilket otur att lampan gick sönder!!!! Jäkla skit! Säg till om jag kan hjälpa dig om det ska hämtas delar till den eller någo annat.Kram gumman

2009-08-10 @ 07:58:06
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Josefine Lundqvist

Det är ju piritastranden i Tallinn :D

2009-08-10 @ 21:24:19
URL: http://jlundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0