Spadar . . .

. . . tycker jag inte om. Och ännu mer lessen blir jag när jag får höra att
en nagelteknolg sagt till sin kund att bygger man naglar så behövs
inte olja. Detta är inte första gången som jag får höra det så jag undrar
varifrån det kommer ? För nu är det säkert 10 : e kunden som säger det.
Det är ju bland det första man får lära sig i skolan. Olja olja och olja.



Idag hade jag en akrylkund som skulle gå över från akryl till gele. Man kan
fylla på med gele på akrylen och med tiden så växer akrylen bort. Eller så kan
man ta bort akrylen helt och göra ett nytt set. Det är också viktigt att informera
kunden att det kan hända att just den akrylen och gelen inte fungerar ihop
men i de flesta fall går det bra. Då har man informerat och det är upp till
kunden att ge det en chans eller välja att ta bort naglarna och göra ett nytt set.
Då har man ryggen fri och man kan inte i såna fall reklamera ett jobb.



Jag har varit med om två gånger på 1 år att det inte funkat ihop men annars
har det varit kanon och jag har fått säkert över 30 kunder över till gele som
blivit super glada över gele naglar. Oftast så har de dålig erfaranhet av det
tidigare men allt går och man måste ge det en chans. Bara för att det blev
fel en gång så betyder det att det blir likadant. Sen förändras produkterna
och blir bättre och bättre med tiden. Och Light Elegance har väldigt hög
kvalite . . . .



Och resultatet av de färdiga naglarna. Fransk manikyr med lätt glitter samt
svarta favvo dekor.

Kommentarer
Postat av: Maria

De finns tyvärr lite överallt.

Vi har en i Luleå som sagt att använder de nagelolja så ramlar naglarna av..... men eller hur?

Tror du det är lätt att få dessa stackars kunder att använda olja?!

Men har hört att hon ändrat sig nu.... man kan väl inte ljuga för kunder hur länge som helst :)

Ska nog också skriva om nagelolja tror jag :O

Ha en bra söndag Kram

2009-02-08 @ 09:36:05
URL: http://xtremebeautynails.blogg.se/
Postat av: Katja

Blev stor skillnad! Duktiga du.. Kram

2009-02-08 @ 09:54:14
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: jess

otrolig skillnad! Myckwet finare :)

2009-02-08 @ 13:55:06
URL: http://princessjess.blogg.se/
Postat av: sabz

Jäklar vilken skillnad! Vad fint! Är det tippar på sista bilden som används?

2009-03-09 @ 14:40:28
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0