090109

Hade ställt klockan på åtta för att kunna njuta av det underbara huset innan vi reste vidare. Det hade ju varit så vackert morgonen innan. Klockan fyra var jag klarvaken men det var mörkt ute fortfarande. Efter mycket om och men somnade jag om och vaknade ej förrän jag hörde en ko utanför. Muuu muuuu .... Kollade på klockan och den var halv tio aaaaa. O VAAAAKNA !!


Han sov likaså. Varför hade inte mobilen ringt ? Jag rusade upp och hoppade direkt i poolen för att piggna till. Och det gjorde jag kan man säga. Upp och beställde frukost till huset eftersom det var bara 20 minuter kvar tills frukosten skulle vara över. Vilken service knappt tio minuter efter beställning stod frukosten på bordet. Idag blev det Balinesisk frukost " nudlar ". Det var väldigt gott. Och hopp i duschen. . . inte för det kom inget vatten. Det visade sig att vattenpumpen hade brunnit. Och innan de skulle hinna fixa det var vi tvungna att ha checkat ut. Det fick bli en fransk dusch denna gång.




Balinesisk frukost.

Idag skulle vi ta oss till en liten stad som hette Lovina. Lovina är känt för sin dykning. Staden var större än den vi var i innan men som jag nämnde förut att nu skulle det bli svårt att hitta samma standard man vänjt sig vid. Efter fyra hotell senare hittade vi ett ställe som var helt ok. President svit fick det bli med utsikt över havet och simmande delfiner nedanför balkongen. Förstår ni Delfiner nedanför balkongen. Det har jag aldrig varit med om förr. Självklart var vi ju tvungna att simma med dem. Det kostade 300 000 rupia vilket motsvarar ungefär 230 riksdaler. Då skulle man få 20 minuter men jag tror vi fick över 40 minuter för delfinerna tydde sig bara till mig och inte nån annan fast skötarna försökte och försökte få dem intresserade av andra också. Men de har sin egen vilja och vad jag förstår så kan de läsa av människor. Det var verkligen en rolig upplevelse. I informationen så kunde man läsa att två av delfinerna blivit räddade från ett cirkus i Jakarta och de var väldigt illa tilltyglade. Han som ägde hotellet var en tysk och hade även andra roliga djur att titta på som skorpioner, ormar,uttrar,apor,små lurviga möss,fåglar ja en hel del. Här kommer lite bilder på lite djurliv. Varje dag klockan nio så är det även en delfinshow. Eftersom det var lördag så var det en del lokal befolkning här och tittade på delfinerna och allt det var gratis. Jag tror att vi europeer tar mer hand om djur så jag är glad att de nu har ett bättre liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0