Den tredje . . .

.... dagen på det nya året

Morgon


Tiden har gått snabbt vet ej om det är jag som blivit äldre men så har det känts den senaste tiden även i övrigt. Tror det är knappt en timme kvar till landning fast hela flygningen känns som det varit i max tre timmar.


Jag är besviken på Thai. Vi bokade säten innan i förväg och sade till att få nödutgång eftersom min killes ben är så långa. Det skulle de försöka ordna. Sade det tom vid incheckningen och allt verkade vara i sin ordning tills vi kom in i flyget. Då var det inte alls nödutgångs platser. Varför säger man då ej det att det inte finns undrar jag ?


På planet blev vi servade av sämsta service jag varit med om. Nonchalant dam i sina bästa år som ej ens lägger märke till en. Är man ej på sin vakt då blev man utan dricka. O fick peta på henne för att vi ej var snabba nog för att ta upp våra glas för att få lite vin då vänder hon ryggen och börjar serva andra. Så var det hela resan. Som jag skrev tidigare i ett tidigare inlägg så var varm maten som vi ville ha slut förra gången. Tur att vi fick den frukosten vi ville. Pust. Däremot smakade kaffet gammalt. Inte fick vi välja vilket bröd vi ville ha till maten. Utan det lade hon på själv bara för att det skulle gå snabbt.


Det känns jättedumt att skriva så men vad gör man när man rest så mycket och aldrig varit med om sämre service. Börjar Thai tappa sitt rykte ? Enligt O så har det alltid varit så. Hoppas hemresan blir bättre.


På Bangkoks flygplats


Härligt med Bangkoks fuktighet och att man känner lite värme.3 timmar till nästa flyg. O passade på att ta några Chang. Och jag gjorde samma misstag som alltid och beställde alldeles för stark mat så min tunga höll på att brinna upp. Beställde in en öl men tills den var serverad så var tungan normal igen och O fick ta den med :-) Enda gången han får dricka så tidigt på morgonen.







Rester av sallanden som brände upp min tunga nästan.

Upptäckte att det finns gratis trådlöst internet men det verkar ej funka. Damn jag som hade tänkt att skriva ett blogg inlägg.Det får bli lite senare på dan när vi är framme i Bali. Sorry vänner. Just det köpte en tröja till Rocco. Det finns en liten kedja av små butiker som har hundkläder, bäddar, väskor och smått å gott. Och tänk de fanns kvar sen förra gången. Nu ska Rocco gå runt i I love Bkk. Ha ha ha. Vad gör man ej för sina små bebbar . . .




Visst var den fiiiin ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0