Det blev sent. . .



Japp i natt satt jag uppe och kollade på Obama. Man kan ju inte missa
ett av världens största händelser eller hur ? Det var läckert, det var mäktigt.
Bara jag själv fick en adrealinkick av att se honom glida fram bland de
mäktigaste människorna i världen. Undrar då hur han måste ha känt sig ?

Att tala inför så många människor och hela världen. Gu jag skulle ha svimmat
för länge sen. Det gjorde du bra Obama !

Apropå tala till andra har alltid varit en skräck för mig. Speciellt när det är
20 okända människor som står och glor på dig. Mina knän börjar skaka,
blir alldeles svettig, har ingen koll på tiden och allt känns bara hemskt.

En gång tog jag en utbildning genom Abf när jag jobbade fackligt som
hette Att Argumentera just för att lära mig bli bättre. Och det gjorde faktiskt
stor skillnnad. Jag upptäckte en sak. Står man inför en klass och talar då
är ju folk så nära inpå en men står du i en talarstol då är det andra bullar.
Vi fick öva i stora salen på Folkets hus på Sveavägen. Oi oi oi jag kunde ha
stått där och berättat hela mitt liv om det vore så. Rädslan bara var borta .
Så lite senare var jag med i Transports kongress som är vart femte år.
Och vet ni vad jag gjorde då ? Jo jag tviingade mig själv att prata i
talarstolen inför ca 500 personer om De Papperslösa. Det var riktigt häftigt.
kan jag säga. Så jag tror att alla kan bara man ger det en chans. Och
alla kan göra och bli det dem vill, det gäller bara att ta tag i det !



Man kanske skulle ta och skaffa sig ett par Obama sneakers nu ? Här på
Bali säljs det hur mycket Obama prylar som helst. Överallt man går.
Miss Obama T shirt - Mitt Obama watch... No thanks. Miss Obama sneakers .... stop.

Kommentarer
Postat av: Stephie

Tack så mycket :)

2009-01-21 @ 14:14:50
URL: http://thismess.blogg.se/
Postat av: Katja

Hoppas att Obama gör ett bra jobb. Måste vara svårt att ta över mitt i "krisen"! :)

2009-01-21 @ 15:08:41
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Maria

Tack för tipsen :)

Har inte fått till länkarna, har inte hunnit skäms lite ska fixa lovar :)

Ha en underbar kväll.



Kram

2009-01-21 @ 22:27:35
URL: http://xtremebeautynails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0