The Bali Dream Villa



Framme . . . .

Efter 17 h av resande så var vi framme. Det var varmt, mycket varmt  och jag som hade två långärmade tröjor på mig. Kunde ju ej direkt börja klä av mig. Det var mycket folk och köerna till tullen var långa. Visum kunde man köpa direkt på plats som kostade 25 dollar 7-30 dagar var man här kortare tid så var visumet billigare. Vi hade inga dollar med oss så detick bli deras valuta. Vilket gick alldeles utmärkt. Vi varr ej de enda svenskarna. Och det är väldigt ovanligt att man stöter på andra svenskar. Stackars dem de hade köpt för kort visum så när de väl var framme så gällde deras papper ej utan fick gå tillbaka och köpa en del till och ställa sig i kön på nytt.

Väl ute så såg jag mitt namn på en skylt och en trevlig chaufför var och mötte oss. Förra gången vi var här hade vi ingen pick up så det var svårt att hitta en ledig taxi. Det var rusningstrafik och kaos i trafiken. Jag skulle inte ha klarat av att köra här. Först är det vänstertrafik och folk kör huller om buller och byter fil hur som helst. Man fick hålla i sig ett antal gånger.

Boendet hade vi bokat i förväg på The Bali Dream Villa. Det såg fint ut på bilderna och i verkligheten också. Det var en villa med egen pool och så fin inredning. Jag gillar Balinesisk stil. Skulle gärnaa köpa med mig möbler för hela semester pengen. :-)

Vi fick välkomst drink och en frukt korg med deras  härliga frukter, fri minibar och massage i 15 minuter. Härligt. Sen var det inspektion av huset.



En härlig säng. Kände mig som en prinsessa i den. Hade tänkt att ta
en power nap men det resulterade i att jag somnade i tre timmar. Jag var
sååå trött efter resandet.




Utomhus kök med soffa, bord, tv kyl & frys. Är det nåt som fattas ?



Badrummet med en badkar . . .. och


en dusch också.

När jag väl öppnat ögonen var det dags att se om wireless internet funkade. Ja och tänk att det gjorde det utan några som helst problem. Visst det tar lite tid att ladda upp bilderna men det får man räkna med.

Var alldeles för trötta så vi beställde mat till rummet. Vinlistan var lång men det enda som de hade av det var inhemsk röd vin. Den var ej den bästa jag druckit. Maten tog långt tid och när jag ringde köket efter 1 h så fick jag svar att det var många beställningar. Det förklarade också varför maten var kall. Men smakade alldeles utmärkt förutom min sallad där både potatis och avocado fattades i den. De fick gå tillbaka med den två gånger. Första gången var avocadon i men potatisen fattades fortfarande. Men till slut blev det rätt och jag var nöjd. Det var skillnad på stället vi bodde på förra gången. Uma Sapna där vi även ska avsluta vår semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0