Den första dan !

Vet inte riktigt var jag ska börja. Det har hänt en hel del denna vecko slut. I fredgas
fick vi äntligen nycklarna till vårt hus. Yipppie ! Man kan säga att jag var mer än glad.
Vill även tipsa alla som läser detta att ska ni köpa nåt och har skandia banken så
sök aldrig lån där. De ger ut lånelöften hej vilt men godkänner därefter ej lånet.
Det var precis det jag råkade ut för. Fick även höra av en kund att hon och hennes
kompis var med om exakt samma sak. Och när vi var på mäklarhuset i fredags så
var det även en köpare där som råkat ut för samma sak. Jag förstår ej för de gör
hur mycket reklam som helst nu att passa å att köp hus räntorna är så låga  m.m.

Jag hade tre dagar på mig att fixa fram stålarna annars skulle vi ha förlorat handpenningen.
Nu i efterhand så förstår jag inte hur jag lyckades men jag gjorde det.
 
      

När vi kom till huset såg vi detta framför kakel ugnen. Det var så jag nästan fick tårar.
Vad gulligt av den förra ägaren att göra det lite speciellt för oss. Tack Anna !! 

    

Det blev en snabb skål och sen börja packa upp allt. Det var inte lite heller.
Blev förvånad själv hur mycket skräp vi haft i förrådet. 

    

Första kvällen blev det en nöd grillning med engångs grill. Rocco hjälpte till på ett hörn. 

    

Första middagen avnjöts på vår balkong så man hade utsikt över hela åkern.
Såg ett stjärnfall när vi åt, precis rakt över åkern. Det var så häftigt.

  

Följande dag var det shopping som gällde. Ny gräsklippare samt grill och
utemöbler så man kan slappa och äta gott. Gräsmattan var inte så vacker. 

   

Vad tycks om de nya möblerna ? Kolla in vaxduken. Fjärilar :-) Jippie. 

   

Me in action. Här ska det planteras massor ..... 

   

   Mitt vackra trädgårdsland  . . . .vi får se vad upp kommer  . . . spännande !



    

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Åååååå va underbart! Så fint!

Jätte glad för din skull!



Bamsekram!

2009-06-02 @ 03:14:07
URL: http://annesommar.blogg.se/
Postat av: Yvonne Arvidsson

Vad skönt att det ordnade sig tillslut.

Ser så otroligt mysigt ut, ett stort jätte grattis igen.

Kram vi ses senare i dag..

2009-06-02 @ 08:00:02
URL: http://yvonnesnageltrixfix.blogg.se/
Postat av: katja

Vad gulligt av henne att duka upp bubbel och glas!!! Ser fram emot att se det i verkligheten. Kramisar /K

2009-06-02 @ 08:17:26
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0