Nån vill mig illa . . .

Kom precis hem från en underbar mässa som var mer än mina förväntningar.
Kikar runt lite på nätet för jag har inte haft tillgång till varken dator eller internet
och då är det nån som skrivit detta i min gästbok på hemsidan. För det första så
kan människan inte stå för vem hon är och så förstår man inte alls vad hon menar ?
Jag har ju stora bokstäver och punkt. Tycker ni att det är svårt att läsa och förstå
min hemsida ? www.vackranaglar.com

Mejladressen exsisterar inte ens. Det är nån som vill mig illa. Vad har jag gjort henne ?

2009-03-21 18:10:08 - Mimmi, [email protected]

Hej!
Du har en grafiskt fin och inspirerande hemsida - men snälla människa; LÄR DEJ HUR MAN SKRIVER OCH STAVAR DET SVENSKA SPRÅKET!!!
... eller låt åtminstone någon korrekturläsa det du skrivit innan du "visar upp det för allmänheten", om du inte är kapabel att göra det själv. Det är ju inte en blogg med kommentarer och snabba inlägg. Historien om Light Elegance slår alla rekord - och ser ut att vara skriven av en elev i mellanstadiet med inlärningssvårigheter.
Pga den usla meningsbyggnaden fattar man inte vad du menar egentligen.
Vet att det blir mer och mer OK att skriva sk "talspråk" - framför allt på nätet , men vill man visa upp sig offentligt borde man väl lägga ner lite mer arbete på att få det någorlunda rätt och begripligt.... ?
Är själv sällan grammatiskt korrekt när jag skriver, men stor bokstav och punkt efter en mening är väl inte för mycket begärt?

Ja jag är utlänning så jag kanske inte kan den svenska språket till 100 % men . . . .

Själv så lever jag efter att behandla andra som du själv vill bli behandlad.
                                  Tror man vinner rätt mycket på det.


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Säger bara, bry dig inte om det där.

Jag är född och uppvuxen i sverige, men jag är en kratta på att stavas.... har jätte svårt med att se om ord ska särskrivas eller ej... eller om det ska vara två m eller bara ett.

Vem bry sig liksom, vi bloggar för att det är kul och jag tycker att det är charmigt att alla inte är födda till svenska lärare.



Vi är alla olika och duktiga på olika saker som tur är.



Kram från Yvonne

Som är bra på att prata i ett men dålig på att stava :)

2009-03-23 @ 09:08:19
URL: http://yvonnesnageltrixfix.blogg.se/
Postat av: annica

Hahaha men guuuuuud! Jag trodde man fick skriva hur man ville i SIN EGEN blogg eller hemsida? Jag är usel på att skriva rätt, men det bjuder jag på :-) Vem orkar bry sig om jobbiga språkpoliser?

Om jag därimot skulle ge ut en tidning, ja då skulle det ju va viktigt att allt blev rätt.

Herre gud, orka bry sig.

Kraaaam.

2009-03-23 @ 09:38:58
URL: http://nagelforum.se/index.php?section=346
Postat av: Katja

Bry dig INTE!!! Tänkte säga "typiskt svenskt", men hon var tydligen inte svenska..... Finns idioter från alla nationaliteter tydligen! Kram/K

2009-03-23 @ 10:38:14
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: ♣ SOFUCKT - EN GALEN NORRBOTTNING♣

bry dig inte, jag har då aldrig reagerat på att du skulle skriva konstigt :)

2009-03-23 @ 11:05:06
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Postat av: sabz

Energitjuvar! Inget att bry sig om. Jag älskar din hemsida och blogg (;

2009-03-23 @ 17:13:08
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz
Postat av: Anna

Men gud va oproffsigt med sådan kritik... Ta inte åt dig av den smörjan. Hon är bara avis för du e så bra :)

2009-03-23 @ 23:30:39
Postat av: Ida

men usch vilken människa! orkar bry sig om hur andra stavar. SKÖT DITT EGET LIV SÄGER JAG BARA!

haha pussis

2009-03-24 @ 00:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0