Jag har hittat det !

Idag tog jag och Kattis bilen och begärde oss ut till Roslagen. Morgonen
såg rätt dyster ut men när vi började närma oss så sprack molnen upp
och solen kikade fram. Härligt med en solig helg. Äntligen har jag hittat
mitt hus där jag kan tillbringa sommaren och den lediga tiden på.



Ett gult trähus med vita knutar. Visst ser det välkomnande ut ? Det tog ett bra 
tag att hitta dit för mäklaren hade skrivit fel i vägbeskrivningen. Inte en enda 
skylt stämde överens. Det visade sig att alla åkte fel. Och när man skulle 
ha tag i mäklaren så fick man ringa typ 4-5 gånger innan de svarade. Uhh vilket kaos.

  

Till huset fanns det två ingångar. Den ena kunde man använda mer
som ett avslappnande hörna där solen sipprade fram. Fönster i all
väderstreck gjorde att huset hade så mycket energi.



Kakelugn inte helt fel. Härligt att höra det spraka och känna doften av trä.



Den andra ingången samt köket.



Och en lada som är ombyggd till festlokal. Eller varför inte för utbildningar
eller olika evenemang. Så himla läckert. På nåt sätt kände jag igen allt.
Det visade sig att de varit med i en inrednings artikel. Det var allt från huset.
Har hur mycket bilder som helst men då skulle ni få bläddra hela dan. :-)
Det som jag reagerade på däremot var att när jag försökte prata med
mäklaren så tittade hon mer på min kompis än mig. Halllå det är JAG som
ska köpa huset. Det var som om hon inte tog mig på allvar. Och när det kom
en äldre gubbe som ville kika på huset så avbröt hon mig mitt i en fråga
och tog hand om honom. Så dålig stil. Bara för att jag är ung betyder inte att
jag inte kan köpa det. Man ska aldrig döma folk på utseendet. Det var DÅLIGT !



Sen åkte vi till Salong Treat som ägs av Anne som är kompis till Kattis. Det
är alltid kul att besöka andra Salonger och se hur de har. Det var hur mysigt
som helst och fullt av härliga produkter.



Och vad ser man i hörnet ? Jo ett nagelbord. De har också en nageltjej där.



Man blir så sugen att handla när man ser så mycket produkter. De har 
tom ekologiska produkter som alternativ och även produkter som riktar 
sig till män.

 

Produkter för naglar samt händer.

     

Ett märke som jag gillar starkt är Exuviance. Så det bidde ansikts tvål, peeling

samt en kräm. De är ju så härliga och har en frisk doft som jag kan sniffa på i evigheter.
Så är ni i Norrtälje trakterna så vet ni vart ni ska gå. Kika gärna in på www.treat.nu
För jag vet var jag ska gå på behandlingar i framtiden när jag är där.



Däremot så kan jag inte rekommendera grillkiosken vid bussterminalen.
Beställde en gourmerulle. Fick bränt kött med sallad samt steppsallad.
Det var bara att gå och klaga. Hatar att klaga. I en gourmerulle så är det alltid
potatismos i förklarade jag för dem. Ok jag kan göra en ny. Såg köttet bli
svart igen och ursäktade mig igen och sa åt han att man ska ej steka den
så länge bara vända. Det sket han i och la bara på det. Och när rullen kom
då fattades det steppsallad. Fick säga till igen. Fan ska det vara så svårt att
göra en Gourmerulle ? Trodde inte man kunde misslyckas i en korvmoj.


Kommentarer
Postat av: Lucia

mysigt hus :) och roligt med så många bilder!

2009-05-09 @ 18:11:18
URL: http://luciaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Katja

Det är huset ska du ju ha!!!! Helt perfekt för fester som jag vill komma på!!! Hahahaa... Maten såg skit äcklig ut! Blä för korvmojjar! Kram/K

2009-05-09 @ 18:18:28
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Sosso

Hej



Låter som att din dag hade sina solstrålar men en hel del svarta moln. Jag skulle bli galen om en mäklare gjorde så emot mej och behöva säga till flera ggr ang maten som jag betalde för skulle sluta med att jag inte betalade och går därifrån.



Annars var huset väldigt fint måste jag ju säga.



Vad kostar det??



Hoppas du får det om du beslutar dig för att ta det..



kramis

2009-05-09 @ 19:03:59
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Hej gumman å tack för ditt inlägg!

Jo tack jag fick paketet! Va spännande med nya saker, hojta till när du får in dem! ;o)



Känns jätte kul att börja jobba på salong, jag hoppas det ska gå vägen! Klara ju slutprovet å det förra onsdagen, å nu ska jag börja jobba med det på "riktigt"



Ska gå en come-on-over på nagelhörnan snart oxå å lära mig LE, hihi!



Guuuuuuuud vilket underbart hus, WOW säger jag bara!

Fy f-n va fint!!!!! Grattis!



Ligger det i närheten av Hallstavik?



Stor kram!

2009-05-09 @ 21:31:24
URL: http://annesommar.blogg.se/
Postat av: annica

Åh va fiiint! Köpköpköp!



Det är ju min kompis Anna-Karin som e nageltjej på Treat! Haha va det är lustigt, jag tänkte igår när du fråga om jag skulle med att det hade vart kul, och då kunde man titta förbi henne å säga hej, å kolla hur hon jobbar där.

2009-05-09 @ 22:54:56
URL: http://nagelforum.se/index.php?section=346
Postat av: annica

Dålig mäklare. När vi va i Norrtälje i höstas å kolla stuga så va mäklaren oxå helmysko, han hälsa inte med att ta ihand, jag fick lixom verkligen sträcka fram å typ, JA HEJ. Å då tog han i hand, men presenterade sig inte. Å då var det bara jag och min kille där och mäklaren, vi hade en egen liten visning. Sen när han hälsat på mig va d samma sak, han sträckte inte fram handen till Roger... Pinsamt

2009-05-09 @ 23:02:37
URL: http://nagelforum.se/index.php?section=346
Postat av: Kadri

vilket vackert hus

2009-05-10 @ 15:11:40
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Ida Helin

Jätte härligt hus och Puff instämmer :P haha

hoppas allt är bra med er! puss

2009-05-10 @ 18:54:26
Postat av: Yvonne

Gu vilket gosigt hus & vilka partyn ni kan ha i ladan :) Tjohej slå klackarna i taket :)

Här kommer den roliga foto sidan http://photofunia.com/ du kommer ha svårt att slita dig det lovar jag.

Ska du till Karins invigning?

Kramiz

2009-05-11 @ 07:27:02
URL: http://yvonnesnageltrixfix.blogg.se/
Postat av: Katta

Kan rekommendera dig grillkiosken i Hallstavik däremot, de har hamburgare med vitlöksost, färskost..

2009-05-17 @ 00:35:14
URL: http://www.metrobloggen.se/gaysha

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0