Idag har det varit . . .

. . . . en ledig dag. Sååå himla skönt. Kommer ihåg när man jobbade
alla sju dar i veckan när man blev egen. När kunder ville komma så
var man alltid redo. När som hur som. Men efter ett tag så känns
det också att man behöver vara ledig också. Så då började jag
vara ledig på helgerna. Men fortfarande kändes det som man inte
hann med allt runtomkring när man väl var ledig och sen alla
ärenden man skulle ta hand om som man var tvungen att göra
på en vardag. På somrana lyxade jag till det lite genom att vara
ledig på fredagarna. Men de gick förbi så himla snabbt de med. Tills
en vän till mig i samma branch sade Keit jag är alltid ledig på måndagar.
man har ingen söndagsångest som man kan ha för man ska jobba på
måndag. Fast det har jag aldrig haft eftersom jag älskar mitt jobb.
Sen fortsatte hon, ..... Tänk är du ledig på en måndag så känns veckan
mycket kortare och helgen kommer också snabbare.
Så vad gjorde Keit då ? Jo jag testade och det var hur bra som helst.
Veckan kändes mycket bättre och nu hann man med allt man inte
hann med annars. Visst händer det att jag ibland även jobbar på en
måndag men oftast är jag ledig. Som idag har jag varit ledig .....
Det många inte tänker på är också att som egen företagare sitter man inte
bara och tar kunder. Det är ju så mycket runtomkring också. Och det gör
man efter sin arbetstid. Städning,plock av varor, bokföring,handlar, tvättar.
Men hur får man lön för det ? Allt detta måste man ju räkna in i sina
behandlingar så man verkligen går runt om man inte även säljer produkter.
Så nu när jag har varit ledig har jag varit flitig åkt runt och handlat allt som
tagit slut, och tvättat. Nu är det rent hus igen. Jippieee . . . . Kanske dags att
installera tvättmaskin på Salongen .-)
Sen går ju inte allt felfritt heller. När jag skulle bära ut saker till bilen idag
då åker dörren igen av minden och smack rakt på mitt pekfinger.
Har aldrig spräkt mitt finger på det sättet bara sett det på kunder som
varit med om det. Aj aj aj vad ont det gjorde.
Så jag tyckte synd om mig själv och tröstade mig med en sushi.
Det finns ett jätte bra sushi ställe på Hornsgatan som heter Panda
Sushi. På lunchen har de 9 bitars med sallad och soppa för 72.- kr.
Det är hur billigt och gott som helst. Deras sjögräs sallad är mumma.
Är du i närheten så måste du testa dem. De har massa andra bra
maträtter med om man inte tycker om sushi som dim sum, och
olika smarriga asiatiska rätter. Deras hemsida är www.pandasushi.se
Mums .... mera sushi åt folket. Jag kan äta det till frukost,lunch,middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0