DET ÄR INTE SANT

När jag sitter och har kund så ser jag en gubbe stå utanför salongen
och mäter mina fönster. Han mäter å mäter och antecknar.
Vad nu detta tänker jag. I somras hände samma sak och sen visade
sig att de skulle gräva upp hela gatan. Hela sommaren var förstörd.

Det var en vattenläcka i huset som skulle fixas. Och det tog nästan
tre månader. Jag kan svära på att säkert 6 veckor av 11 så var det
inte en kotte här och jobbade. Jag fattar ej varför man gräver upp
nåt och sen låter det stå så ?

När jag ringde de ansvariga och frågade varför de ens ej hade
informerat att de skulle gräva så fick jag som svar att jag informerade
ju. Ja det var när jag frågade som jag fick svar när de höll på här ute.
De skulle bli klara med bygget andra veckan i Augusti men blev ej
klara förrän i början av September.

Så nu är jag lite orolig när de ska börja bygga nåt igen. Han som mätte
utanför fönstren meddelade att bostadsföreningen ska ansöka om
bygglov att bygga balkonger. Jaha då blir nästa sommar också förstörd
och man kan ej njuta av läget och ha det mysigt utanför salongen.

Ska slänga iväg ett mejl till föreningen.

Kommentarer
Postat av: Katja

Jäkla gubbe!

Man borde få ersättning när man har en affärsrörelse. Det kan ju bli bortfall av kunder iaf drop in-kunder när de bökar o stökar! :)

2008-12-08 @ 17:47:24
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Katja

Förresten.... Vill ha receptet på smaskiga soppan o desserten!! Snälla!!! ;)

2008-12-08 @ 17:54:54
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: keit

Ska se vad jag kan göra. Får skriva ett inlägg om det framöver men har ej ork just nu. Du kommer förstå strax. Ska skriva ett nytt inlägg snart.Du e gölli du.

2008-12-08 @ 17:56:52
URL: http://www.vackranaglar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0