En riktig

........gran. Det är vad jag hade bestämt mig för i år. Tror ej jag haft
riktig gran sen jag flyttade hemifrån. Och det var läääänge sen.

Jag minns julen på ett annat sätt när jag bodde i Estland. Vi åkte
själva ut i skogen och hämtade vår gran. Och då till flera av grannarna
runt omkring också. Det doftade så gott av granen, precis som det
ska om julen. Nu ligger jag i soffan och njuter av min gran.

Men vad ska man hänga i granen ? Jag var i Estland för några veckor sen
och då inhandlade jag lite nytt. Det är alltid kul att köpa nåt som ej finns
här. Då känns det lite mer speciellt.

Så vad köpte jag då ?



Vackra droppar i silver  . . . och en massa silver trådar för ovanlighets skull.



Silverfåglar med paljetter.Bara de sitter kvar nu och ej flyger iväg :-)



Och små söta kottar.

Killen frågade vad vi hade för julstjärna.Och det hade vi förstås ej. Så jag
fick hitta på en tillfällig lösning.

 

En fjäril så klart .......

Kommentarer
Postat av: Katja

Så fint julpynt! Vi hade alltid silvertrådar oxå när jag var liten. De kallas lametta på tyska. I vår låda m pynt låg en död råtta. Såååå äckligt!! Har kastat alltihop, måste köpa allt nytt. Vägrar röra sakerna nu. :(

2008-12-14 @ 15:18:51
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: keit

Bläääk va läskigt. . Jag har rått skräck. :( Hoppas den ej hade legat där alldeles för länge.

2008-12-14 @ 18:58:48
Postat av: Katja

Den luktade inte iaf... Min dumma glädjedödar-syster sa att det måste vara många fler. Mera gift alltså!!! Kram

2008-12-15 @ 07:22:42
URL: http://lyckobringande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0