Fransar direkt

...... från Thailand. Nu har äntligen min kollega kommit hem från
Thailand och jag är mer än glad. Har saknat henne i massor .
Det har känts tomt i salongen utan henne. Men nu är hon
Back in Business.

Ja och vad hade hon ej passat på att göra där borta måntro ?
Jo fransar på Thailändskt vis . Lille söta Cecilia hon provar på allt
var hon än är. Men visst ska man göra det för att hitta det man tycker om.

Igår så frågade hon mig. Keeeeit tror du kan fylla på mina fransar snart ?
Jag tittade på henne och skrattade. E jag tror ej att det går att fylla på dem.



De ser super snygga ut i verkligheten. Men som cecilia berättade så vet hon
inte hur de satt fast dem. Det hon kommer ihåg är att de använde rätt starkt lim
så tårarna bara sprutade. Misstanken var " Nagellim " för hon kände igen lukten
samt känslan av den vi brukar använda. Ha ha ha .... Vad elak jag är eller hur ?

Så gör inte jag fransar. Märket som jag använder heter Nouveau Lashes.
Först så lägger man pads under ögonen så det ska skydda från att man
limmar ihop de nedre fransarna och samtidigt får man en rynk behandling. :->)

Sen limmar man frans per frans på de egna. Och mitt lim luktar inte kan jag lova
så du ska behöva gråta hos mig. Sen avslutar man med sealer som är ett
tunnt vidhäftande lim och vips så har du nya fransar.

Frågan jag får rätt ofta är : Hur länge håller de ?

Det är samma sak där som med naglarna. Det beror på hur man tar hand om dem .
Vanligtvis så håller de 1 - 1,5 månad en del kan ha dem i två. Man kan också köpa
med sig en sealer som man kan pensla på vart tredje dag.

Sen ska man inte gnugga sig i ögonen. Har man smink då ska sminkborttagningsmedlet
vara utan olja. Helst ska man tvätta med tvättlappar eller bomull runt ögonen.



Så går det till när jag jobbar med fransar.



Och här ett färdigt resultat.

Längtar tills jag ska göra mina på självaste Nyårsafton . . . . .Spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0