JAG FÖRSTÅR

.... varför så många nageltjejer slutar med att jobba med naglar. Vet ej
hur många kunder jag haft som kommit till mig för att deras nageltjejer
slutat. Och hur många kunder ej som berättat hur deras nageltjejer innan
blivit behandlad av andra kunder. Man kan ej tro att det är sant.

Jo jag ska berätta för er. Idag så hände det mig en incident. Förra veckan
så ringde en kund och kunde ej komma dan efter för att hon själv behövdes
i sitt företag för nån blivit sjuk. Meddelade henne att jag har tyvärr 24 h avbokning.
- Jaha får jag betala då? Ja blev mitt svar. Annars är det ju helt omöjligt för mig
att få in en ny kund på så kort tid. All info finns på min hemsida, vid kassa
disken , inramad tom i en ram och när varje kund ringder så det sista jag säger
är att Vill du ändra eller avboka din tid gör det senast 24 h innan. Hon va lessen
och sade, men jag visste inte det. Så säger alla men jag måste följa min policy
och behandlar alla lika. Det gäller alla. Det sista hon säger att då vet jag det i
framtiden och så bokade hon ny tid. Ok sade jag det är lungt det kan hända.


Idag när jag ska ta betalt så säger jag till att då plussar jag på de 400.


VA ? Vadå 400 ? Ja för utebliven tid !


Men du sade ju att det var lungt. Jag sade att det var lungt för att du missat det.
Tänk vad det kan bli fel. Tänk att folk kan missuppfatta saker. Hon blev rasande.
Skällde ut mig , hotade mig med sin advokat och att de ska gå vidare med detta
och till slut så drar hon igen dörren med världens smäll och skriker Hoppas du
kan sova gott inatt !


'ÄR DET OK ?


Jag tycker INTE det. Jag ska ej behöva bli behandlad så. Jag mår fruktansvärt
dåligt av det. All info finns tillgänglig. Men ändå så läser ej folk det. Ändå så
lyssnar de inte.


Jag har tagit reda på vad som gäller och detta har jag fått genom Allmänna
reklamationsnämnden. Ni som ej vet vad Allmänna reklamationsnämnden
är så är det dit man kan klaga om man tycker ej ett företag hargjort  rätt för sig.

Det som gäller är då följande : Företagets skyldighet är att ha informationen
 tillgänglig så folk kan hitta det. Sen är det upp till kunden att ta reda på vad
som gäller. Som tex en hemsida. Vilket jag har och där står det.


** EJ AVBOKAD TID DEBITERAS 400 :-**


Varför debiteras du ?

När DU beställer tid för behandling så gör vi ett muntlig avtal.
DU (köparen) förbinder dig att komma till mig vid en i förväg överenskommen
tid och köpa en behandling.Jag (säljaren) förbinder mig att reservera denna
tid för DIG och inte sälja den till någon annan.

Så länge DU inte avbeställer tiden senast 24 timmar innan så kan jag
inte sälja den till någon annan.

Därför är du betalningsskyldig.

Du skulle inte heller acceptera att tvingas vistas på din arbetsplats utan
att din arbetsgivare betalar lön till dig.

Som egen företagare är min lön en del av omsättningen, dvs pengar
som kommer in i företaget när jag säljer en behandling eller en vara.

Tack med respekt för din tid !


Jag skriver ej detta för att smutskasta nån. Utan detta är ett stort
problem som är viktigt tycker jag. Det är inte kul att sitta den bokade tiden
utan lön. Och utan kund = ingen inkomst. Så jag hoppas ni förstår mig rätt.
Går man ej till tandläkaren = får man betala. Går man ej till
tex.ansiktsbehandling = får man betala *där jag går tar de 700 :- kr per / h
för utebliven tid. Det finns en hop med exempel och vi nageltjejer ska
också ha våra företags policy.


Snälla kunder vad ska vi göra för att ni ska förstå ?


Vi vill också kunna leva på det vi jobbar med och betala våra räkningar


Kommentarer
Postat av: Katja

Usch, vilken otrevlig kund! Även om man inte ska ta åt sig så gör man det iaf. Hade en farbror som frågade om klipp-pris häromdagen. Han svimmade nästan för 360:-. Jag frågade om han tyckte att jag o barnen skulle gå hungriga o nakna??? Men då såg han nästan glad ut!!?? Kram

2008-12-08 @ 18:35:23
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: keit

Ja det ska jag köra med nästa gång. Ska jag och hundarna gå runt nakna och hungriga ?

2008-12-08 @ 18:44:24
Postat av: Katja

Du kanske blir gladare av en liten historia på min blogg? :)

2008-12-08 @ 18:57:57
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: keit

Ska genast kika in den... :-)

2008-12-08 @ 18:58:57
Postat av: keit

Tänk dig en Ryss som blir en nakenhund. Inte vacker syn.

2008-12-08 @ 19:25:27
Postat av: Katja

Min dumma unge tryckte bort din e-post av misstag

2008-12-08 @ 19:33:16
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Ella

Folk slutar verkligen aldrig att chocka en. . har folk ingen som helst förståelse för andras jobb?

Får ofta samma reaktioner på hotellet när folk ringer samma dag och ska avboka en hotell natt, man förklarar enkelt att på alla hotell fungerar det likadant. . Avbeställ rummet innan klockan 6 DAGEN INNAN annars debiteras första natten pga av att vi ej har samma chans att sälja rummet och därmed utebliven inkomst! Det fungerar likadant överallt och bara för att detta är något man gör som en krydda till sin tillvato så betyder inte det att reglerna inte är detsamma som för andra företag!

Jag är helt på din sida Keit!!

Good on ya;)

Kramis

2008-12-08 @ 21:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0