KANTARELL

Kantarell paj det var precis det jag blev klar med nu i natten. Ni måste
tro jag e tokig som filar på dagarna och lagar mat mitt i nätterna. Ha ha
Riktigt så är det inte utan nu är det lite special fall. Jag ska bjuda hem
lie vänner på julmingel och håller på att småförbereder mig. Och jobbar
man så får man hitta tiden nån annanstans.

Idag har jag gjort kantarell paj. Har för mig att det alltid brukar även finnas
nån form av paj på julbordet och då kan ju ej jag vara sämre.



Efter att ha gjort pajdegen ( Mitt inhandlat på City gross ) så bryner man
kantarellerna med lök + salt + peppar. Jag hade lite purjo hemma så
det fick också åka ner i pannan.



När jag har varit bjuden på middag hos min granne så har de haft
en liten fiffig grej jag fastnade för men de kom ej ihåg var de hittat
den. Häromdagen så var jag på Cervera och vad ser jag ? Det
efterlängtade salt och peppar kvarnen som är i ett.



Tomma pajformer väntar att fyllas.



Sen efter att pajformerna är fyllda med kantareller så strödde jag
över lite västerbotten ost. Vispar ägg med creme fraiche och häller det
över. Om det är lite tjockt så kan du ha i pytte lite vatten. Brukar även
ha i ruccola för det ger en så god smak.



Här är de nästan färdiga. Eftersom de ej ska serveras förrän på Lördag
så låter jag ej de få färg utan det sista får sin glans då.



Pajen var klar. Och köket städat. Nu väntade mitt the innan läggdags.
Julte som värmer frusna hjärtan. Mumsfillebabba  . . . . .

Nu ska jag slänga iväg ett mejl till en kollega som jag lovat redan för
några dar sen. Gu hon kommer tro jag glömt henne. Förlååååt.

Sen bums i säng. Godnatt var du än är !


Kommentarer
Postat av: Katja

Gu vad gott det ser ut!!! Värre än "nakna kocken"...;)

2008-12-11 @ 06:23:48
URL: http://lyckobringande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0