NU ÄR DET JUL . . . .

..... och idag har jag fått nya Naglar. Magda är så duktig ! Förra veckan gjorde
jag ett par naglar på min kund som var så snyggt så nu var jag tvungen att 
själv ha likadant. Sorry ....



Jag fortsätter med spetsigt och misstänker att jag är nog fast.

Köpte mig en ursnygg mössa idag, brukar aldrig gå med mössa
men kunde bara inte låta bli när jag såg dessa blommor. :-)



Visst var den fiiiin ?

Rocco var tvungen att prova den men insåg rätt snabbt att den var
alldeles för stor på han. Idag hade jag en kund som kom men utväxta
akryl naglar och de såg ut såhär.



Så folk var rädda om era naglar. Det är en del av kroppen.

Jag gör mest gele naglar. Och med den kunden gjorde jag helt enkelt
så att jag fyllde på med gele vilket man kan göra, och med tiden så växer
akrylen bort. Tyvärr kan man ej göra tvärtom med akrylen. Nu hade kunden
velat ha gele från början men när hon var i usa så de flesta som gör naglar
är asiater och kan ej kommunicera så bra så det blev akryl. Nu ska akrylen
bort och ersättas med gele. Om du absolut vill ha ett par bra akryl naglar så
vet jag en tjej som jobbar på salong inne i stan. Tyvärr så har hon ingen
hemsida ÄNNU ! Men här kan ni följa hennes blogg och ta kontakt med henne.
Hon heter Anja och är grym. Henne kan du följa genom att klicka här .


Även igår hade jag en kund som hade akryl och som hade blivit sönderfilad
samt fått världens bredaste ankfötter. Idag var hon förbi så jag kunde fota
resultatet när det vart klart. Man ser hur röda hennes nagelbäddar är under.
Gör det ont eller bränns när nån filar så säg till för det är INTE ok. Det ska
vara en avkopplande stund att göra sina naglar och absolut ej plågande. 
Våga säga till !!!

Gårdagens naglar med grönt glitter samt snöflingor.
Finns det ingen snö ute så får man skapa lite själv.

I morgon väntar ännu en dag. Första kunden ska få
lite skön Lyx Pedikyr. Hoppas jag inte river henne nu
med mina nygjorda naglar. :-)


Ha nu en riktigt trevlig helg och ta hand om varandra....


Och en sak till : TACK FÖR ATT DU LÄSER MIN BLOGG !!

             Kraaaaam Keit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0