OM JAG KUNDE STRYPA

... så skulle jag kunna strypa gubben idag. Skulle ha sovmorgon men
så ringde en kund och hon var bara tvungen att fixa sina tånaglar med
tåförstärkning för hon skulle på Karibien kryss på fredag. Då var det att
bara daska upp sig och hoppa in i duschen och skynda sig tidigare till
salongen.

VAR ÄR NYCKLARNA ?

Vände upp och ner på hela hemmet. Ringde till min kille och frågade om
han tagit nycklarna ? Han var på väg till Norge och jobba och hade säkert
redan kört en bra bit. - Nää säger han jag har inga nycklar. Jag är helt 100
att jag såg mina nycklar i hans ficka igår och han som aldrig brukar ta
mina nycklar. Fick panik.... Jaha då får jag väl ringa och boka om alla kunder.

Och just i den stunden så går jag in i sovrummet. Ruskar om alla kläder som
är på sängen och där ser man MINA nycklar uthängandes från min killes tröja.

DET VAR VISST HAN SOM TAGIT DEM.

Ringde och skällde å skällde. Nu tar jag bilen och finns det ingen parkering
och jag får böter då får du betala det. Gu jag var så arg.

Som tur va så hann jag till kunden och jag var nöjd.

Nästa kund ringde och skulle bli sen kanske. Hela t banan stod still. Det är
inte sant. Hoppa in i en taxi nu och så tar du kvitto. För det finns faktiskt nåt som
heter resegaranti. Är det så att man kommer sent till en tid mer än 20 min då
får man pengarna tillbaka för taxi resa. " Hon hann precis " Pust . . . :-)



Det blev äntligen lite glitter i rött. Riktigt snygg färg måste jag säga. Sen har
Annica så fina nagelbäddar så man kan göra extra djupa smilisar. Me like.



Är du på behandling hos mig så får du räkna med två klängande hundar.
Dagens fot kund fick två trötta hundar på sig och de hade parkerat sig
där för gott.



Och kommer du på nagelbehandling så kan det se ut såhär. Lille Rocco
kämpade och kämpade i nån timme att nån kund skulle lyfta upp han.
Och var det ingen som gjorde det så tog han saken i egna händer. Han
har lärt sig nu hur man gör.



Eftersom Karin min nagellärare hade ledigt pga all snorande så hade
hon tagit in en vikarie som fick visa lite dekor. Här är resultatet efter det
när jag experimenterat själv på en kund. Färg gel på hela naglarna och
handmålade granar. Och barrar de för mycket så är det bara att ta bort
det med remover. Bra va ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0