Det var ju det där med . . . .

........ STUGAN ! Jag vill, jag vill så gärna ha ett litet hus eller åtminstone
en sommarstuga. Men bor man i Stockholm så är det inte så lätt.
För en en mille får man bara en skokartong medans uppe i norrland
eller dalarna nästan ett slott.



Under påsk helgen var vi och kikade på ett ställe på Mörkö.
Självklart fick Rocco följa med. Han gosade in sig i sin favvo ställning.



Stugan ligger högt upp på berget så man har utsikt över sjön
samt den mysiga kanalen som flyter förbi precis utanför.



Man kan duka upp precis överallt. Framför huset. På bryggan
eller ännu högre upp bredvid huset på ett berg.



Stooor gräsplätt utanför så man kan spela brännboll eller fotboll. Perfekt
för midsommarfiranden.



En härlig brygga och en fiskebod. Bara upp med firren på rensbordet. :- )

MEN . . . .ja det finns ju alltid ett men. Den va för dyr plus att det var arrende tomt
så bonden som äger marken ska ha 25 000 om året. Jaha då får vi leta vidare. :-(

Nu är jag jättelessen. Nån som vet nån stuga som är till salu ?

Kommentarer
Postat av: Lucia

jag vill ha ett hus/stuga en dag. men måste lämna stockholm först :/

2009-04-14 @ 13:07:03
URL: http://luciaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hejsan!

Tack, jag använde foliet jag köpte av dig i den svarta nageln. Har lite svårt med strecken efter som penseln droppar eller kommer ojämt... ska köpa den hos dig som du visade istället. Det var en klar skillnad. Då vi åker ner till min mamma så åker vi oftast färgan över till mörkö/Hölö.... och så kommer vi ut vid Vagnhärad efter ett tag. Ja huset såg ju mysigt ut och framför allt vattnet in på huset... nice. Men så fort det finns vatten nära är priserna höga :( Hoppas ni hittar något snart. Krams

2009-04-14 @ 13:52:06
URL: http://yvonnesnageltrixfix.blogg.se/
Postat av: Katja

Bara att leta vidare!!! Det kommer alltid tillfällen. Men det är ju klart att man vill ha nära till vatten, helst öppet hav... Kramizz/K

2009-04-14 @ 20:52:23
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Katta

vill oxå ha stuga, men inte lätt hitta.. vill hellre bo i hus eller stuga än inne i stan.. trivs med natur omkring mig..

2009-04-14 @ 23:22:27
URL: http://www.metrobloggen.se/gaysha

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0