Att ta bort . . .

... sina naglar på Nagelsalong är oerhört Viktigt ! Om man gör det själv
hemma så kan man skada sin nagelplatta rejält. Använder man fil så
kan man ej filteknik och drar man bort material med pincett eller
nån slags orange pinne som jag hört skräckhistorier från kunder så
kan faktiskt din egen nagelplatta följa med. Och det är mindre kul.

Men hur går det till då ? 

         

Igår var det dags för T som haft sina i ett år ,men nu fått jobb som
personlig assistent där många lyft av en förlamad kvinna ingår.
Och ja som fick göra så många roliga dekor på henne. Snyft ...
Mitt hjärta gråter .... Hoppas hon byter jobb snart. Fnizzz... eller
kommer och gör korta naglar snart. :-)

Först så klipper man av konstnaglarna till en kort längd. Man har
ej kvar den utväxta längden som de flesta tror för naglarna oftast
men inte för alla är lite skörare än vanligt och skulle ändå gå av.
Och därefter filar man bort alla material så inget finns kvar. 

     

Sen medans jag filar den andra handen så får den redan filade handen
mysa i ett jacuzzi bad och mjuka upp nagelbanden. Därefter utför jag en
mini manikyr samt putsar upp naglarna med olja och putsblock vilket
även följer med kunden hem så man kan ta hand om sina naglar
hemma och putsa naglarna vart tredje dag så de stimuleras och
blir snygga igen.

     Viola så är man utan Vackra Naglar igen . . . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0