Inte skyldig. . .

Ni som känner mig och följt med mig ett tag vet att jag råkade ut för
lite olyckor i November. Bland annat krockade jag med bilen så jag
blev fastklämd mellan en långtradare samt en flygbuss vid Järva Krog.

Inte nog med det så blev jag skyldig. Och fick böter också på köpet !

För att friska upp minnet lite så . . . 

 

Rusningstrafik och med reklam för mitt företag bak på bilen. Snacka om pinsamt.

 Och dan innan i loppet av 24 h så hann jag ramla med moppen också. 

   

  En gullig ambulans vårdare. Det visade sig senare att han var arbetskollega till
  ett av mina kunders pappa. Snacka om att världen är liiiten. 

               

  Good va snygg jag va. Nu i efterhand är det rätt kul att se bilderna och skratta.
  Men det kan jag säga att man inte gjorde då. Samtidigt var jag så rädd att ansiktet
  inte skulle läka ordentligt. Men nu ser det jätte fint ut man ser knappt ärren.
  Ska fota nån dag så får ni se skillnaden. Ansiktet läker verkligen snabbt.

Jo jag gav mig ju inte angående böterna osv. Så självklart överklagade jag.
Jag visste att jag hade rätt eftersom jag kör väldigt försiktigt i trafiken. Förutom
en gång då en kund berättade att innan hon va kund hos mig så höll jag på
att köra på henne vid ett övergångställe. Men det var ju bra reklam för det stod
Vackra Naglar i Sthlm bak på bilen. :-) Och hon har varit kund sen dess. 

Idag fick jag svar i brevlådan från Länsrätten. Och gissa vad ? Jo det avskrevs.
Jo vet ni varför ?1.  Det fanns vittnen som ville vittna = Det fanns inte ens med i
polisrapporten. 2. Chauffören som körde långtradaren erkände att han gjort fel.
= Det stod inget om det heller. Dessutom har jag åkt till olycksplatsen efter detta
och det är 50 väg. Polisen hade skrivit att det var 70 så långtradaren körde fööör
fort. Sen hade han väjningsplikt. Och aj aj aj .... det stod det ingenting heller om.
Polisen antog att jag gjort fel och bytte fil. Men så var det inte. Jag har lärt mig i
livet att alltid dubbelkolla saker för det händer rätt ofta att det blir fel. Men jag tycker 
det är fördjävligt att polisen slarvar och kollar inte upp utan antar.

     

Kommentarer
Postat av: Katja

Heja dig! Det lönar sig att vara envis. Kraam

2009-02-03 @ 23:16:18
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Skam den som ger sig, bra jobbat!



Kramen

2009-02-04 @ 07:36:34
URL: http://yvonnesnageltrixfix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0