Nyttig snabbmat . . . .

              

Jag brukar kalla min mat för nyttig snabbmat. Kanske inte såhär dags
på dygnet men det är nyttigare än en hamburgare. Köpte färdig Tika
Masala igår just för tillfällen då man inte orkar eller inte har så mycket
tid för att laga en gourmé middag. I kväll var det en sådan. Kom hem
halv tio från jobbet " hungrig " och behövde även en liten matlåda för i morgon.

Vad behöver vi då ? Jo

- Färdig Tika Masala
- Kyckling
- Grön paprika
- Lök eller i mitt fall pärllök ( det man har hemma )
- Morötter
- Vitlök 
- Kryddor 

             

Sen steker jag allt. Börjar med morötterna just för det tar längre tid för
dem att bli mjuka men efter nån minut kör jag i resten. Steker gör jag
med sesam olja. Upptäckte den i somras och bara älskar den.



När jag steker både grönsaker samt kycklingen så kryddar jag det innan man
har i Tika Masalan så det blir mer smak och tränger in i maten mer. Plus att
man får en stark smak det gillar jag. I med torkad chilli , mynta ( typiskt indisk krydda )
och det man har i skafferiet. :-)



Och färtigt .... Till det har jag cous cous just för att det går snabbt att koka det.
För att få lite lockande smakupplevelse så kryddar jag det med grukmeja för att
få både färg och lite smak. Toppat med Persilja. Bra för blodet . . . .

Kommentarer
Postat av: Katja

Gör en matlåda åt mig!!! Jag hämtar den irgon... ;)

2009-02-17 @ 22:57:56
URL: http://lyckobringande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0