Vackert

                          

Det var en tung dag idag. Idag tog jag farväl av Magnus en föredetta arbetskamrat 
samt vän. Det hölls i Grödinge kyrka som låg så vackert till på en kulle omringad 
av vatten och en vacker vy. Det var också en vacker dag och solen sipprade fram. 
När vi satt i kyrkan så lös solen in genom fönstret och man kände ro i hjärtat. 
Det spelades Metallica - Nothing else matter och jag kom att tänka på min pappa 
som gick bort Juni 2006. Jag valde att de skulle spela Scorpions - Wind of changes. 
Det är så mäktigt på nåt sätt. Magnus var en otrolig  duktig tecknare, målare. En 
konstnärs själ. Han hade ju framtiden framför sig. Jag hoppas han nu får ro.

                           

En teckning som Magnus målat. Visst är den vacker ? Den är Vacker i mina ögon.
Nu ska jag ha ljuset tänt för Magnus i salongen ett par dar. Jag ska alltid minnas dig.

Kommentarer
Postat av: Katja

Begravningar kan vara väldigt vackra...

2009-02-13 @ 22:14:20
URL: http://lyckobringande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0