En bok dör liksom . .

... efter att ha blivit läst. Ja så är det ju egentligen. Sen blir den liggandes på
hyllan för man tycker det är synd att kasta den. Vet ej hur många böcker jag
har hemma och de jag ej har hemma har jag packat ner i kartonger som
står i ett förråd som jag betalar för. Helt i onödan. Dessutom i somras när
jag skulle slänga en massa i grovsoprummet hittade jag en hel påse med
böcker som var slängda. Alla böcker var just det jag tycker om att läsa. Bland
dem hittade jag även Män från Mars och kvinnor från Jupiter eller om det nu var
tvärtom. Ville ha den boken då den kom ut men i julruschen när mamma skulle
köpa den till mig var den slutsåld. Och tänk att jag hittade den nu i mitt soprum.

Vad är det för böcker jag gillar att läsa då ? Jo mest om livet och spöken och sånt.
Livet efter detta m.m. Folk får tycka vad de vill men jag tycker det är spännande.
Jag vet att det finns nåt. Det är förrän ej man varit med om nåt som man vet att
det finns nåt. Ett av mina absolut favorit böcker är allt av Paulo Coelho.

Idag läste jag ut en bok som är skriven av Martin Svensson : Hej Mitt namn var Elton
Persson. Vet ej varför jag köpte den men när jag stod i kön på Ica så ville jag veta mer.
Sen är det alltid spännande att läsa verkliga berättelser. Skulle jag skriva om mitt liv
så skulle folk inte tro sina öron och trott nog mest att jag hittat på det mesta.
                              Allt händer bara mig känns det som.

I alla fall så kan jag rekommendera boken varmt för den är lättläst och det underlättar
läsandet. Finns inget värre än att läsa en bok , läsa å läsa och man fattar noll.
Efter att ha läst klart boken var jag även inne på Martins Blogg men den var flyttad.
Efter att ha hittat dit så var den nerlagd ? Blev lite besviken för det är ju så kul med bloggar.



Nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra av den. Den väger ju lite och istället
kan jag ju köpa nåt annat från min semester som har mer nytta. Hittade en riktigt rolig
sida www.365saker.se och där fanns ett spännande inlägg som jämför böcker med
fåglar. Mer om det kan du läsa här. Frågan är bara kommer nån att hitta den ?

Nu ska jag i allafall registrera mig där. Vi får se vart det leder. fniss ....

Kommentarer
Postat av: Katja

Älskar oxå att läsa. Se om du kan få tag i "Gåvan från stjärnorna" av Lennart Nilsson. Den gillar jag. "Sökandet efter mina barn från tidigare liv" är oxå bra, indisk författare?? De är båda verklighetsbaserade. Kram

2009-01-06 @ 07:47:40
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: keit

Tack för tipset Katja det ska jag lägga i minnet.

2009-01-06 @ 08:22:52
Postat av: Anders

Ja det är något rofullt att sätta sig ner och läsa en bok. Man slappnar av i hela kroppen och kan följa med i boken. Men jag gillar även böcker som inte är verklighets förankrade. Att få drömma bort att få vara med och utforska berättarens värld. Verkligheten lever vi ju med dagligen.. /A

2009-01-06 @ 17:56:24
Postat av: Annica

Den där boken håller jag oxå på att läsa :-) Kan du inte lämmna kvar den där? När jag e ute och reser brukar jag lämna mina böcker, det kommer alltid nån svensk som kan ha glädje av den!

2009-01-06 @ 22:53:03
URL: http://nagelforum.se/index.php?section=346
Postat av: Katja

Till Anders: Klart man lever med verkligheten dagligen, men inte andras verklighet... Ibland kan verkligheten överträffa historien! :)

2009-01-07 @ 10:20:17
URL: http://lyckobringande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0