Första gången . . .

var igår på Marocansk restaurang. Vi har passerat den i år och även
förra året. Men aldrig provat på så igår tog vi steget och satte oss ner.



Jag blev väldigt förvånad hur bra mat det var. Jag tror vi oftast snöar
in på oss att äta en och samma sak. Vet ej varför man är så feg
att prova nya smaker. Samma sak när man beställer pizza alltid samma
år in och år ut. Man liksom väljer ut sin favorit och så kör man på det.

Till förätt var det en tallrik med lite  av varje eftersom jag tycker om att
smaka små rätter. Det var små piroger med vitlöks sås, och tre olika
röror kryddade med kryddor jag inte kände igen så det var en riktig
smakupplevelse. Till huvudrätt var det cous cous med kyckling.
Även här helt annorlunda kryddat och på cous cous bädden alla
slags grönsaker snyggt upplagt som var kokta. Det var riktigt
gott. Efterrätt blev det inte för jag kunde inte ens äta upp huvudrätten
fick lämna hälften. Rätt pinsamt för de frågar alltid på restaurangerna
Var det inte gott ? Näää jag är mätt . Förutom en gång i Lovina då
maten gick knappt att peta på. :- (  De har även en hemsida men
jag lyckas ej komma in på den. Vet inte varför www.khaimabali.com
                                  Kanske lyckas du bättre !

Kommentarer
Postat av: Katja

Gud vad allt lät gott!!! Älskar att äta ny mat. Det är ju halva resan... Hoppas ni har det jätteskönt. :)

2009-01-20 @ 07:14:42
URL: http://lyckobringande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0