Näää nu dj ....

... saknar jag mina vovvar bara för jag skrev om Migo. Mina små pluttizar.
När Migo blivit stor så kommer han se ut så.



Och när man väl har skaffat sig en då vill man ha fler.



Han fick namnet Puff för han går runt och puffar hela tiden. Vilket jag märkt
är rätt vanligt för den rasen så det var han ej ensam om. Puff slappar i Salongen.



Det blev tillökning och Toya flyttade in.



Sommaren kom och det bidde kärlek i Salongen. Det är  en historia i sig.
Jag har aldrig varit med om en parning och det hade tydligen ej två av mina
kunder heller. Plötsligt när jag satt och filade började Toya skrika. Vi blev
jätterädda och såg att de satt fast i varandra. Ena kunden höll i Toya, jag försökte
dra ur Puff som var helt paralyserad i sjunde himlen. Och den adra kunden
ringde till sin kompis som utbildade sig till veterinär. Tur att hon svarade annars
vet jag ej vad vi hade gjort. Tydligen ska det vara så. De satt fast i 20 minuter
så ena kunden fick sitta med hundarna tills de va klara och jag filade på.
Men sen när de väl kom loss. . . .jag kan säga såhär. Det var tur att hon hade
extra träningsbyxor med sig. Ha ha ha



Och en av valparna fick självklart stanna. När tror ni de kom ? En kund sade till
mig att man ska prata med hundarna för de lyssnar och förstår. Vilket jag
annars alltid gör. De enda dagarna jag var ledig i somras var på Söndagar.
Och  det var just då Toya passade på. På min enda lediga dag. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0