Varför inte ?

Idag har jag även besökt en salong. Fastnade för den eftersom den såg så
proffsig ut och fräsch samtidigt såg jag reklam att de gjorde gele naglar samt
fransförlängningar. Det var en dam från Australien som ägde salongen så
vi fastnade i samtal ett tag. Vi pratade om hår, naglar och en massa om olika
behandlingar. Jag har funderat på att ta ut mitt löshår eftersom det kliat så
mycket, man får ej bada med det i salt eller klor vatten plus att det är så varmt
och svettigt så jag får panik. Men jag ska fundera på det. Ena stället skulle ta
ca 400 kr för att ta ut det och där de gjorde naglar runt en tusenlapp så det var
en kraftig skillnad. Och vet ni det märktes också. Ui ui det första stället var rätt
läskigt för jag frågade hur de tar ut det. En skruttig men gullig gubbe kom med
en värme platt tång. Och den hade typ flera års smält hår på i och ja runt den.
Här skulle jag ej våga ta bort mitt hår säger jag bara.

Billigt ? JA men hur är det då med kvalite ? Nada. Så då skulle jag hellre välja
kavlite framför kvantitet. I morgon eller nu snart idag ska vi runda Bali i en
vecka men efter det ska jag beställa tid för en ansiktsbehandling hos det
andra stället. Gav dem även adressen till Le samt berättade hur bra det var.
Den finns ju tom i Australien så hon skulle kolla upp det. Självklart så frågade
jag vilka märken de jobbade med idag och det visade sig vara kända märken
i branchen. Nämligen Creative och Ez Flow. Så man behövde ej prova på nån
hemblandad sörja. :-) Man kanske skulle våga sig på att testa innan semestern
är slut ? Och be dem dekorera också. Ne nu ska jag skicka iväg ett mejl till dem
och fråga vad en fyllning kostar. Spännande :-)

Yeeezzz jag har äntligen hittat ett ställe som gör gele naglar på Bali !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0