Vid varje . . .

. . . hus och hörna finns det olika slags tempel där folk lägger offergåvor. Det liknar
ungefär de små husen som man har i Thailand fast det känns att man offrar eller
ber mer och det är cermonier flera gånger om dan. Förra året fastnade vi med bilen
mitt i efter en cermoni. Det var spännande att se alla vackert klädda kvinnor och män
som bar kjolar. Förra året fick vi tom besöka ett Balinesiskt hem eftersom en kompis
,kompis som vi träffade på en julbjudning var tillsammans med en kille vars mamma
bodde här nere. Jag ville flytta in direkt. :-) Det var sååå mysigt. Även dem hade 2 tempel.
Och ena av dem var över flera hundra år gammalt och den hör till huset och man får ej
ta bort den. Plus att man inviger och har en stor  cermonin när huset byggs.



Kom tänka på första gången jag var i Thailand så köpte jag ett hus som jag skulle
själv ha. Ett ganska litet ett. Min tjejkompis som var filippinerna som åckså känner
till kulturen varnade mig att man absolut ej får ha den inomhus för det betyder otur.
Lyssnade jag ? Nej det kan jag inte påstå. Jag är väldigt envis av mig och det kommer
jag få jobba med hela livet. Det första jag gjorde var att sätta upp huset.
 Men vad hände så ? På semestern hade jag träffat en underbar kille och han gick
och dog. Jag tog fram hammaren slog sönder huset på mattan och sänkte den i
vattnet utanför mig. Jag var så lessen och arg.



Dagen tillbringade jag vid poolen och nnjöt av sista solen på detta hotell för i morgon
ska vi på en lång tur runt ön. Vi har hyrt en chaufför som kör oss och visar hela Bali.
Och det kostar 370:- kr om dan. Då är han tillgänglig dygnet runt. Det ska bli skönt
att sig om och speciellt den vackra naturen. Så vi får se hur det blir med bloggandet.
Jag misstänker att om vi åker till mindre ställen så finns det inget nät.

Här ären  liten bild på Hotelles större pool. Så även passande för barnfamiljer.



Kolla in de söta grodorna. De håller i nåt och häller vatten i poolen.

Idag blev det en tidig middag. Det blev grekiskt. Denna gång var det inte alls
som förra året. Maten smakade nada och vi som var så förtjusta i detta ställe.
Samt strax efter det var min mage ej som den skulle. Aj aj ... bara det ej blir bestående.



Vi har druckit en hel del mojitos och Caprinuschka om man nu stavar det så ?
Detta var deras varjannt av den. Brunt ???? Vad i helskotta e detta. De hade lagt
brunsocker och ej sockerlag som man brukar. Men den smakade likadant. Skål !

Kommentarer
Postat av: Anders

den där poolen ser verkligen rolig/spännande ut. och inbjudande ...blir inte avis alls... /A

2009-01-06 @ 17:47:51
Postat av: Katja

Bara en massa goda drinkar..... Skulle nog passa in i den miljön jag oxå!!

2009-01-06 @ 20:24:57
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: keit

D klart du skulle det.. :-)

2009-01-07 @ 02:17:43
Postat av: Katja

De kanske hade smutsigt vatten i sockerlagen?? Hahahah..

2009-01-07 @ 10:18:08
URL: http://lyckobringande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0