Han kom . . . .

Idag har bara dagen flygit iväg. Vaknade tidigt fast jag hade gärna kunnat sova
längre. Kroppen är som en inställd klocka. Är man van att vakna tidigt då gör
man det automatiskt. Suck . . . Då var det bara att sätta igång. Storstäda lite
och bege sig till Arlanda. Idag kom min morfar ( 82 år ) på besök från Estland.

Det är så kul att han kom hit och får se vårt sommarställe. Synd bara att det inte gick
övertala mormor ( 83 år ) att följa med. De är uppväxta på ett annat sätt och hon kan
bara inte lämna sitt hus. Tror att det ska komma tjuvar osv som det var under det
ryska tiden när Estland inre var självständigt. Hon lever kvar i det gamla. Har dubbla lås,
är rädd hel tiden. Måste vara otroligt svårt att leva så. Tycker lite synd om henne faktiskt.



Här kan ni se min söta morfar. Han gick i pension för två år sen när
han var 80 år. Han hade eget patent företag. Han har alltid imponerat
mig och varit väldigt arbetsam. Under andra världskriget gick han med
i tyska flygkåren för att fightas mot ryssarna. Och har skrivit två böcker
om det. Den ena har jag läst. Helt sjukt vilka historier han kan berätta och
allt är sant. De gick till fots till Tyskland. Bodde på olika bondgårdar i stall.
Kom till en stad där den precis var sönderbombad. Sånt vi inte kan föreställa
oss idag. De har sett så mycket. Jag är så facinerad och det var ju nyss egentligen.



Handlat har vi också gjort. I tre olika butiker. Willys , Coop och Flygfyren. När
en hade en sak så var det nåt annat som var slut osv. Utanför flygfyren fanns
det tom HUNDPARKERING. Aldrig sett det förr. Blev förånad hur dyra jordgubbarna
var i år. 45:- riksdaler för en liten låda. Och när jag kom hem var 1/3 ruttet. Sjysst.
Nu är jordgubbstårtan klar, kavringstårtan likaså, potatisen skurad,räkorna tinade,
ladan uppdykad och jag tar mig ett glas vin för att Välkomna Midsommaren i morgon.

Och du ! Håll tummarna nu för lite sol. Bara det inte regnar :-) Pözzzziz.

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Nääääää, gullgubben!

Åh,va jag önskar mina morföräldrar fanns i livet... Hoppas ni får en riktigt trevlig midsommar!



Roligt med Flyfyren i Norrtälje, min pappa jobba extra där en sommar som kock i deras lunchrestaurang då han valde att bara vara ute på Häverö ( som vårt ställe heter!) (Missionshuset där) Synd att era jordgubbar inte var bra bara... :o(



Nu har jag gjort spetsigt, hihi!

Åhhhhhhhh, va jag måste beställa mer från N.S!!!!!!



Kramiz gums!

2009-06-19 @ 04:31:53
URL: http://annesommar.blogg.se/
Postat av: annica

Viullken söt morfar! :-)

Hoppas ni får jättetrevligt!

Stor MidsommarKram!

2009-06-19 @ 09:33:25
URL: http://nagelforum.se/annicasvennerberg
Postat av: Katta

Snällt med tak för voffsingarna. Utanför Coop här i Fittja hade de förut hundkojor som man kunde parkera hundarna i :D

Glad midsommar..

2009-06-19 @ 16:58:46
URL: http://www.metrobloggen.se/gaysha
Postat av: Karin

Naaw...söt morfar.

Och jordgubbar..det är väl bättre och plantera egna. nu när du har land..:)

2009-06-19 @ 18:42:26
URL: http://lightelegance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0