Tänk om . . .

. . . din chef skickar ett sms till dig på kvällen runt sådär tio tiden att
hej du behöver inte jobba i morgon du kan vara ledig utan betalning.
Vad tycker du om det  ? Inte så kul eller hur ?  . . .
**
Det är det som är nackdelen att vara egen i min branch. Jag har 24 h avbokning
och det är väldigt kort tid. Man vet aldrig när man jobbar, hur man jobbar för folk
bokar av,bokar om osv hur som. Nu låter jag som världens klago kärring men jag
vet inte hur man ska förklara så andra ska förstå ?
**
När jag var nagelkund i 11 år kan jag inte komma ihåg att jag bokade om mina tider
hej vilt. Kanske har det hänt nån gång men när jag bokade en tid då planerade jag hela
min vardag efter det för jag hade ju bokat in mig. Att komma på dan innan oi jag kan inte
då har annat dykt upp är inte ok. Det blir jag ledsen över. Här har man reserverat tiden
långt i förväg och själv inte kunnat planera nåt för mina kunder är nr 1. Och så baaam så
kommer det ett SMS. JAG HAR INTE AVBOKNINGAR VIA SMS !! Endast via telefon samtal !!
Jag tror att det är en av orsakerna till att många nageltjejer slutar man orkar inte i längden .-(
**
Nog om det. Nu ska jag visa världens bästa tippar .-) Tidigare tippar som jag använt har
varit tjocka och jobbiga att fila till vid fäst ytan och även skarva in. Limmet har fastnat i
huden och ja vi som jobbar med det vet vad som kan hända då ?
Men nu är det ändrig på det. Jag bara älskar dessa tippar och vill tipsa alla om att prova dem.
De är tunna,hållbara och bara bäst. Och det spelar faktiskt roll med kvalité. Och vilka bra
påsarstorlekarna står på dem förut fick man märka dem själv med penna eller kisa ordentligt
för att se siffrorna smått, smått.
**
**
De heter Premium tip. Love is in the air.
**
Det blev lite dekor också idag. Testade ett nytt glitter från Nail Selection gs15 silverstar rose.
Fantastiskt fint glitter. You should see it live. Alltid bäst live. Tycker att det ibland kan vara så
svårt att fånga exakt färg på bild.
**
**
Sov gott sötnosar i morgon är det en ny fantastisk dag  . . . .

Kommentarer
Postat av: Jouline

Javisst är hunden häftig. Min rottweiler kan prata lite med inte så som den hunden. jätte fina naglar, får jag fråga hur du målar dom där svart tunna krumelurerna på naglarna? vad har du för pensel/verktyg när du målar det?

2010-10-07 @ 00:25:21
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ang avbokningar så är det bara att fakturera såsom alla andra gör när man inte dyker upp på avtalad till, både läkarna, tandläkare jaa flera gör så, för att just detta inträffar med bristande respekt. Betalt får du o du får tid för att fixa med annat... Positive thinking ;-)

2010-10-07 @ 09:52:26
Postat av: Josefine

Helt magiska, är juh såklart svag för rosa!:)

2010-10-07 @ 10:30:13
Postat av: Jouline

Jaha ok, kan man köpa sådana i din webbshop?

2010-10-07 @ 12:27:18
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Katarina

Jag förstår sååå ditt dilemma!



Älskar för övrigt de rosa naglarna. Jag vill ha ROSA nästa gång, så får du gå lös till julen :D

2010-10-07 @ 14:30:50
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Linda

Kul, dom tipparna måste jag testa! :) Har du någon erfarenhet att dom reagerar mot cleansers från andra märken, att dom inte tål dom o spricker eller så?



Kram!

2010-10-07 @ 19:34:41
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Finns inte dom naturella i låda? :)

2010-10-07 @ 19:53:49
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Ne jag har aldrig varit med om det, men har hört att det kan hända så jag tänkte bara. :)

2010-10-08 @ 14:37:02
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är själv nageltjej och har många gånger råkat ut för precis samma sak. Mitt tips är att vara stenhård på att debitera för uteblivet besök, och debitera HELA beloppet. Det blir dyrt för dem och dem lär sig garanterat att inte göra så igen! ;)Hoppas det löser sig!

Och som vanligt, lika fiiina naglar som alltid! Du e så himla duktig!



Fila lugnt! // Anna

2010-10-08 @ 21:12:07
Postat av: Annica

För min del så har jag inget emot bokningar/avbokningar via sms, bara det är avbokningar 24 timmar innan. Sen är jag flexibel och mina kunder får gärna boka om sina tider, men som sagt, i god tid.

Bara man gör klart för kunderna vad det är som gäller, och avbokar dom senare, skicka faktura.

2010-10-09 @ 20:42:31
URL: http://[email protected]
Postat av: Katti

Jag håller med dig Keit, det är ett elände med dessa avbokningar. Vissa hör av sig samma morgon med att jag är tvärsjuk och kan inte komma. Hur ska man kunna bevisa motsatsen, att dom inte är sjuka menar jag?

När man nästan är tvärsäker på att det är ljug?

Som tur är händer det inte särskilt ofta det här med avbokningar för mig, däremot en del ombokningar.

2010-10-10 @ 21:01:30
URL: http://www.charmkatti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0